Robiąc zakupy w Pradze, można wybrać się do jednego z licznych pasaży handlowych, które oprócz tego, że oferują bogaty asortyment towarów praktycznie z każdej branży, kryją w sobie też różne ciekawostki. Jednym z takich miejsc jest pasaż Světozor, którego nazwa pochodzi od znajdującego się tam kina, działającego w tym miejscu od 1937 roku. Dwa najciekawsze punkty pasażu to kawiarnia Owocowy Světozor oraz znajdujący się nad przejściem do Ogrodu Franciszkańskiego, witraż reklamowy Tesla.
Sporych rozmiarów witraż powstał w latach 40. XX wieku. Kompozycję tworzą koncentryczne okręgi wypełnione drobnymi szkiełkami, przypominającymi wielobarwną mozaikę. Niektóre z nich układają się w kształt gwiazdek. W centralnej części widoczna jest biała, wznosząca się i opadająca na kształt fali linia oraz napisy „TESLA” i „Radio”. Witraż jest dominującym punktem pasażu. Szczególnie przykuwa wzrok w słoneczne dni, kiedy przesączające się przez kolorowe szkiełka światło daje niesamowite refleksy, a ich kolory zmieniają się w zależności od natężenia światła.
Dzieło powstało jako reklama Zakładów Elektrotechnicznych Tesla. Przedsiębiorstwo to powstało w 1921 roku, początkowo pod nazwą „Elektra”. Nazwa Tesla używana była pod 1947 roku i została nadana na cześć serbskiego inżyniera Nikoli Tesli. Jednak później, ze względu na niechęć władz ZSRR do pochodzenia wynalazcy, zaczęto tłumaczyć ją jako połączenie pierwszych sylab wyrażenia „Technika Slaboproudová” co oznacza technologię niskiego napięcia. W okresie po II wojnie światowej Tesla miała monopol w dziedzinie elektrotechniki w całej Czechosłowacji. Zajmowała się produkcją telewizorów, radioodbiorników, tranzystorów, głośników, gramofonów, magnetofonów itp. Po 1989 roku przedsiębiorstwo zostało podzielone na mniejsze spółki.
Autorem witraża w pasażu Světozor był František Hudeček – czeski malarz, grafik, ilustrator, projektant znaczków pocztowych i okładek książek. Jego twórczość łączy w sobie fantastyczny świat marzeń i wyobraźni z racjonalną, geometryczną abstrakcją. W swoich dziełach Hudeček szukał sposobów, aby przedstawić uniwersalny porządek natury i kosmosu. Fascynowało go wielkomiejskie życie z całym swoim zgiełkiem i kolorami. Witraż Tesla to piękny przykład tego, że reklama może być prawdziwym dziełem sztuki.