Po śmierci swojej córki, Mary Hartwell Lusk, wieloletni patron uniwersytetu Yale, Simeon Baldwin Chittenden postanowił ufundować bibliotekę poświęconą jej pamięci. Do ośmiokątnej czytelni zamówiono wspaniały witraż, który został wykonany przez studio Louisa Comforta Tiffany’ego.
Szeroka na 30 stóp, horyzontalna kompozycja przedstawia Edukację, na którą składa się wiele alegorycznych postaci. Witraż wykonano w latach 1889- 1890 roku. Na zamontowanej przy nim tabliczce z brązu napisano, że okno powstało dla upamiętnienia córki fundatora. Inspiracją dla niego miał być biblijny cytat z Księgi Przysłów:
„Dom się buduje mądrością, a roztropnością – umacnia; rozsądek napełnia spichlerze wszelkimi dobrami drogimi, miłymi.”
W centralnej części przedstawianie widzimy młodą kobietę w białej szacie, która jest uosobieniem Światła, Miłości i Życia. Po jej prawej stronie znajduje się Nauka ukazana za pomocą grupy alegorycznych postaci, do której wliczają się Oddanie, Praca, Prawda, Badania i Intuicja. Postaci po lewej stronie reprezentują Religię. Są to Czystość, Wiara, Nadzieja, Cześć i Inspiracja. Widoczna miedzy kolumnami personifikacja Percepcji i Analizy łączy Naukę z ukazaną w prawej części okna Sztuką. Towarzyszą jej Forma, Kolor i Wyobraźnia przedstawione jako skrzydlate anioły w białych szatach. Analogicznie lewa część kompozycji również oddzielona jest od środkowej części za pomocą kolumn pomiędzy którymi widać zarys postaci. To personifikacja Prawa, które łączy Religię z przedstawiona w dalszej części okna Muzyką. Tu również widzimy grupę skrzydlatych postaci – Rytm, Melodię, Harmonię, Zwrotkę i Głos.
Z witrażem wiąże się ciekawa historia. W 1970 roku administracja uniwersytetu podjęła decyzję, aby go zabezpieczyć przed majowym protestem na New Haven Green. W tym celu polecono wyjąć szkło i starannie zapakowane schować w piwnicy. Jak się później okazało usunięto niewłaściwe witraże i w skrzyni podpisanej „Tiffany” znalazło się 12 okien Claytona i Bella z klatki schodowej biblioteki, przedstawiających pisarzy reprezentujących poszczególne epoki. Wiraże te, przechowywane w piwnicy, zaginęły lub zostały skradzione. Tymczasem okno Tiffany’ego pozostało cały czas na swoim miejscu ukryte za zasłoną. Jest to o tyle nieprawdopodobne, że witraże Claytona i Bella składały się z 12 pojedynczych okien, podczas kiedy Edukacja Tiffany’ego stanowiła jedną całość. Niemniej jednak dzięki tej pomyłce możemy podziwiać ten witraż do dziś.